28 Haziran 2014 Cumartesi

23 Haziran Haftası

Birlikte çalışmaya başlamamızın 3. haftasını geride bıraktık. Geçtiğimiz hafta neler yaptığımıza dair birçok detay bu blogda ve kişisel bloglarda paylaşıldı, yine de kısa bir özet iyi olur diye düşünüyorum.

Artık yavaş yavaş geri plana çekilmeye başlıyorum çalışmalarda; planlama, kodlama ve süreç yönetimi konusunda ekibimin yeterince olgunlaştığını düşünüyorum. Yine ikişer sunumla tamamladık haftayı, çok daha profesyonelleşmiş ve kişisel imzaların daha belirgin hale geldiği sunumlar dinliyorum büyük bir keyifle. Kodlama sürecinde farklı bir araç olan iPyhton Notebook'u denedik ve proje yönetimi konusunda deneyim kazanmak için üzerinde çalışmaya başladığımız miRNA projesinde bu araçtan faydalandık. Pivotal Tracker ve Wiki kullanarak gerçekleştirdiğimiz dökümantasyonun faydasına ilişin en belirgin gösterge ise, haftanın başında rahatsızlanarak projeyi evden takip etmek zorunda kalan Bihter'in projede geri kalmadan çalışmalarını yürütmesiydi. Burak ve Elif miRNA konusunda birer sunumla temel bilgileri edinmemizi sağladılar, Bihter ise görüntüleme yaklaşımları konulu sunumumu sanki kendisi hazırlamış gibi benimseyerek güzel bir şekilde bizlere takdim etti.

Bireysel projelere ilişkin yaptığımız görüşmelerde de fikirlerin daha da olgunlaştığını gözlemledim; her biri gayet ilgi çekici olan konularda yapılacak çalışmaları ilgiyle ve merakla takip ediyor olacağım. Veri kaynaklarını belirlemek en önemli gündem maddesi, ancak hafta içinde yaptığımız çalışmalarda bunun nasıl aşılabileceğine ilişkin yöntemlere bir göz attık. Ayrıca Tuna projesi için geliştirdiğimiz fonksiyonlar bireysel proje süreçlerinde de faydalı olacak gibi görünüyor, benim de hedeflediğim tam da böyle bir etkiydi.

Ekibimde gözlemlediğim bir diğer durum ise çok çalışmanın beraberinde getirdiği yorgunluk. Bir yandan kısa bir zaman dilimine birçok şeyi sığdırmaya çalışmanın getirdiği baskı, diğer yandan ise mükemmelliyetçiliğin getirdiği yüksek konsantrasyon ister istemez zihinsel ve bedensel yorgunluğa neden oluyor. Yine de ne kadar harika işler çıkarıldığını görünce insan şaşırmadan edemiyor. 

Önümüzdeki hafta ortaya somut bir analiz aracı çıkmasını umuyorum, ve açıkçası bu da benim üzerimde bir baskı yaratıyor. Django ile altyapısını kuracağımız ve basit de olsa bir amaca hizmet eden bir web aracının ortaya çıkmasıyla beraber bunca zamandır gerçekleştirilen çalışmalar da görünür hale gelecek.

AG'nin 6. kuruluş yıl dönümü nedeniyle gerçekleştirilen ve benim için kelimelerle ifade edilemeyecek kadar kıymetli bir süprizden de bahsetmek istiyorum. Şeydanur'un başının altından çıkan ve değerli ekibimin organize ettiği süpriz etkinlikte hem çok eğlendim, hem de bir o kadar duyguandım. Emeği geçenlere yürekten teşekkür ediyorum :)

Yetenekli bireylere kendilerini gerçekleştirebilmeleri için bir şans verildiğinde ve uygun bir ortam oluşturulduğunda ne denli etkileyici işler ortaya koyabildiklerini gördükçe şaşkınlığım bir kat daha artıyor. Bu durum açıkçası beni büyük ölçüde motive ediyor; bu enerjiyle yaz sonuna kadar kayda değer sonuçlar elde edeceğimizi umuyorum.

Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder