17 Ocak 2015 Cumartesi

Yaz Stajında Bugün Ne Yaptık

Bir hocamın "Biz biyoinformatikçi değiliz Burak" diyerek biyoinformatik konusunda beni desteklemesi(!) ve benim biyoinformatik alanına yönelmem ile bu yaz kendimi ciddi anlamda geliştirmeye başladım. Yazın hazırladığımız dökümanlarda yazılı olan bir çok şeyden fazla konuda hem akademik hemde kişisel olarak kendimizi geliştirdik. 

Yaz stajından sonra bir çok arkadaşımız okul hayatlarına devam ettiler.Yoğun okul döneminde biyoinformatik ile çok ilgilenemedik. Ben bu yazımda, biyoinformatik ile ziraatte nerelerde karşılaştığımdan ve nasıl katkı sağladığımdan (her zamanki gibi kısa şekilde) bahsetmek istiyorum.

2. sınıftan itibaren 08:00 - 17:00 arasında neredeyse tüm boş vakitlerimi bölümümün moleküler genetik laboratuvarında geçirdim. Laboratuvar tekniklerine yönelik çok şey öğrendim. Ama çoğu zaman moleküler analizlerin neden yapıldığı ve nasıl analiz edildiği konusunda bilgi eksikliği hissediyordum. Bu konularda bilgi sahibi olmak için okulda çok uğraş verdim fakat amacıma ulaşamadım. Bende kişisel olarak kitaplardan yavaş yavaş öğrenmeye başladım.

Bu yaz stajında ise, moleküler verilerin nasıl analiz edildiği konusunda bilgim oldu. Yaz stajından sonra fark ettiğim konu ise, farklı analiz yaklaşımlarına da kolaylıkla adapte olabilmem oldu. 

Bu okul dönemi içerisinde karşılaştığım biyoinformatik projelerinin ana kapsamından bahsetmek istiyorum. Bir Avrupa Birliği Projesi kapsamında 512 bitkinin exon array verileri sekanslanacak. Tahmin ediyorum bu analizlerin yapılacağı dönem misafir olarak analiz işlemlerine dahil olacağım. Bir doktora öğrencisine AMOVA konusunda ve Bayes yaklaşımı konusunda ön bilgi verdim. Başka bir doktora öğrencisine ise PCA konusunda bilgi verdim.

Bayes yaklaşımını biz bu yaz hep beraber öğrendik. PCA yaklaşımını biz bu yaz bir skype görüşmesi ile öğrenmeye başladık.

Benim için macera devam ediyor.
Sevgiler,
Burak ÖZGÖREN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder