24 Temmuz 2014 Perşembe

24 Temmuz- "Ne Stajdı Ama!"

Herkese Merhaba,
Bugün stajı bitmiş biri olarak yazıyorum. Tüm staj boyunca ne yaptığımız, neler kazandığım hakkında bir şeyler paylaşmayı düşünüyorum sizlerle. Keyifli okumalar :).

Hayatımın en güzel, keyifli, farklı ve öğretici staj programıydı. Ahmet Hocamız sağolsun çok düşünmüş ve çok iyi bir program hazırlamış bizim için. Her birimizle çok özel olarak ilgilendi ve çok büyük emek sarfetti. Bize bu fırsatı sağladığı için kendisine ne kadar teşekkür etsem yetersiz kalacağını biliyorum. Türkiye şartlarında kendisi türünün tek örneği diyebilirim :). Kendisinden eğitim almaktan hem de tanımaktan çok memnun oldum. Bizim için hocadan da öte hem bir abi hem de arkadaş oldu. 

Kendisinden iyi bir biyoinformatikçi olmak için gerekli olan bir çok şey öğrendim. Bunu ise sadece 2 aya yakın bir sürede yaptık. Kendi başıma öğrenmeye kalksam illa ki öğrenirdim ama biliyorum ki bu çok sancılı bir süreç olurdu ve çokta zaman alırdı. Bu stajda ise öncelikli öğrenmemiz gereken şeyleri öğrenirken öğrenmemiz gereken diğer şeylere de giriş yaparak nasıl öğrneceğimizi ve hangi kaynakları kullanmanın daha faydalı olacağını öğrendik. Bu stajda öğrendiğimiz en önemli şeylerden biri de Biyoinformatiğin nasıl öğrenildiğiydi. Her zaman Ahmet Hocamız gibi bir hoca bulamayabiliriz.


Bu stajda Biyoinformatiğe ek olarak çok önemli olduğunu düşündüğüm başka şeyler de kazandık. İtiraf etmeliyim ki bazen kendimi psikolojik bir testin ortasında hissetmedim değil :) Grup halinde nasıl çalışılır, sizinle çok farklı düşünen insanlarla nasıl can ciğer kuzu sarması olursunuz gibi mesela :). Belki de bunun en büyük sebebi gece gündüz beraber vakit geçirmemizdir. Buna rağmen hala sıkılmadık birbirimizden ne hikmetse. Günlük hayatta, iş hayatında işimize yarayacak çok beceriler kazandık. Sunum yapma, yönetme becerisi, raporlama alışkanlığı ve bilgisayar kullanımına dair hem programlama olarak hem de basit şekilde hayatımızı kolaylaştırıcı beceriler, ekonomi, pazarlama, ticaret, şirket yönetimi ve akademik hayat hakkında da Ahmet Hocamızın tecrübelerinden faydalandık. Yurtiçi ve yurtdışında akademik olarak çalışan, kariyer yapan ve şirkette çalışmakta olan insanlar ile yaptığımız Skype görüşmeleri ile de bir çok alanda bilgi sahibi olduk. Hayatımız adına çok ciddi kararlar vermemize ve kendimiz için hayatımızda köklü değişiklikler yapmamıza da sebep oldu bu staj programı.



Son olarak Ahmet Hocaya teşekkür etmem gereken konu ise bu kadar farklı ve güzel insanı biraraya getirmiş olması. Belki dışarda bir yerlerde karşılaşsak birbirimizi bu kadar yakından tanıma fırsatımız olmayacaktı ve bazı ön yargılarımızdan dolayı isteyerek ya da istemeyerek bu güzel dostluk fırsatını kaçırmış olacaktık. Bu kadar çok ve farklı insan nasıl bu kadar güzel uyum sağladı inanın anlayamıyorum, ama çok güzel oldu. Aynılıkları oldum olası sevmemişimdir. Ben farklılıkların yarattığı güzelliğe ve uyuma hayranım. Hepsinden çok şey öğrendim. Her biri çok özel insanlar. İleride hepsini tekrar görmek ve onlarla çalışmak isterim.Bana yaşattıkları bu güzel zamanlar için Ahmet Hocam başta olamak üzere Bihter, Burak, Ceyhun, Elif ve grup arkadaşım Emre 'ye çok çok teşekkür ederim. Temmuz grubunu da unutmamak lazım. Onları da çok sevdim. Ayşegül, Çağla, Evrim, Fatma, Hande, Mustafa ve çekirgem Osman 'a da özel olarak teşekkür etmek istiyorum.Hepinize hayatınızda başarılar diliyorum. Hakkınızda hayırlısı olsun. Benim için hepiniz çok değerlisiniz. Kendinize dikkat edin. Hepinizden çok şey öğrendim :) .

Yazacak olsam daha çok şey var. Anlatamadığım da bir sürü şey var, ama bazı şeyler kişiye özel kalmalı. Bunun da kendine özel bir güzelliği ve cazibesi var :). Çok iyi bir staj olacağını biliyordum ama bu kadarını beklemiyordum. Geriye baktığımda kendimi  "NE STAJDI AMA!" demeden alamıyorum.  Bu yazıyı okuyan herkese de teşekkür ederim. Siz de kendinize dikkat edin :) .

Sevgilerle..
Cansu TEKİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder